בוררות

למה מכל הליכי יישוב הסכסוכים כדאי לבחור דווקא בבוררות?

למה מכל הליכי יישוב הסכסוכים כדאי לבחור דווקא בבוררות?

הליכי יישוב סכסוכים הם עולם ומלואו, וביניהם תוכלו למצוא כל מיני אפשרויות שיוכלו לשרת אתכם ברגעים שבהם תעלה ביניהם לבין צד נוסף מחלוקת או אי הסכמות. הליך הבוררות הוא אחד ההליכים המפורסמים והידועים ביותר בעולם יישוב הסכסוכים, ולפעמים מומלץ לבחור בו על פני אחרים כדי להגיע להסכמות חדשות. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על בוררות, שייתכן ויוכלו לעזור לכם במידה ותצטרכו אותם בסיטואציה כזו או אחרת.

בוררות – לתת למישהו אחר להחליט בשבילכם

ביחסים זוגיים, עסקיים או בכל מערכת יחסים אחרת, לפעמים עולות מחלוקות שכמעט ובלתי אפשרי להתמודד איתן לבד, ובוודאי שלא לפתור אותן באופן עצמאי. ברגע ששני הצדדים מגיעים להבנה שאין ביניהם שום אפשרות לפתור את הנושא בעצמם, הם יכולים לגשת להליך בוררות שיבחר בשבילם את דרך הפתרון האידיאלית עבורם.

בהליך הבוררות יצטרף לשני הצדדים בורר, שתפקידו יהיה להקשיב לכל אחד מהצדדים בצורה אובייקטיבית לחלוטין, ולהעניק להם את האפשרות להתבטא ולהציע דרכי פתרון שונות. בסופו של הדיון, מי שיבחר את דרך הפתרון יהיה הבורר בעצמו, ושני הצדדים יצטרכו לכבד את החלטתו ולפעול על פי דרך הפתרון שקיבל עבורם.

מעבר של הליך בוררות בהסכמה מראש

כמובן שלאור העובדה שהבורר יהיה זה שיבחר את דרך הפתרון עבור הצדדים, הם שניהם צריכים להסכים מבעוד מועד לאופן קבלת ההחלטות הזה ולמעבר הליך הבוררות. בהיעדר הסכמה של שני הצדדים לא יוכל להתקיים הליך בוררות, והצדדים יצטרכו להחליט ביניהם האם לגשת להליך גישור, לפנות לבית המשפט או לפתור את המחלוקת באופן עצמאי סביב שולחן המשא ומתן.

עבור הליכי בוררות מקצועיים תוכלו לפנות למרכז הישראלי לגישור ובוררות עוד היום ולקבל מענה הולם ומקצועי.