מהו פסוריאזיס וכיצד ניתן לאבחן

פסוריאזיס היא הפרעת עור כרונית הגורמת להיווצרות כתמים עבים, אדומים וקשקשים בכל חלק בגוף. פסוריאזיס נגרמת מתגובה אוטואימונית שבה מערכת החיסון מזהה באופן שגוי תאים בריאים כפולשים זרים ומתחילה לתקוף אותם. זה מעורר דלקת שמובילה להיווצרות של פלאקים פסוריאטיים על פני העור.

פסוריאזיס גורם לכתמים אדומים ומתקלפים על העור, שלעיתים מכוסים בקשקשת כסף. טלאים אלו יכולים להופיע בכל מקום בגוף. פסוריאזיס אינו מדבק ואינו יכול להתפשט מאדם לאדם כמו הצטננות או שפעת.

אבחון וטיפול בפסוריאזיס

פסוריאזיס הוא מצב כרוני שיכול להיות קשה לאבחון. התסמינים של פסוריאזיס הם בדרך כלל פריחה מגרדת וכואבת עם כתמים אדומים יבשים. ניתן לאבחן אותה על ידי רופא עור ולטפל באמצעות קרמים מקומיים או טיפול באור. 

פסוריאזיס יכולה להיות מאובחנת על ידי רופא עור שיסתכל על העור שלכם, ישאל אותכם על התסמינים שלכם ויערוך בדיקות דם כדי לשלול גורמים אפשריים אחרים לתסמינים שלכם כגון דלקת פרקים או זאבת. חשוב לדבר על עם הרופא שלכם על הסימפטומים שלכם וכל מצב רפואי אחר שיש לכם על מנת לקבל אבחנה מדויקת.

ניתן לטפל בפסוריאזיס באמצעות תרופות מקומיות, פוטותרפיה (טיפול באור), תרופות סיסטמיות או ביולוגיות (טיפולים ביולוגיים). תרופות יכולות לעזור להפחית דלקת ולדכא את פעילות תאי T בגוף בעוד שתרופות ביולוגיות נועדו לעצור את המערכת החיסונית מלתקוף רקמות בריאות על ידי מיקוד לחלקים ספציפיים של המערכת החיסונית שלכם. חשוב לפנות לרופא כדי לאבחן את המצב ולהמליץ על תוכנית טיפול המתאימה לכם ביותר. לעוד פרטים על טיפול פסוריאזיס לחצו על הקישור לאתר של אמיר קלי רפואת עוד ושיער משלימה.