מי יכול להקים עסק? על פי גיא כספי

והפעם, צוותו של גיא כספי יתייחס לסוגיה שעולה המון בחדרי האימונים האישיים שלנו: מי יכול להקים עסק. האם כל אחד? האם יחידי סגולה בלבד? ומה עושים מתי? כאן התשובות.

תחילה חשוב להבין, כל מי שרוצה מאד, ומבין לחלוטין מה עומד מאחורי הקמת העסק, כלומר בעל חזון, יכול להפוך את החזון לכדי עסק. מצד שני, על מנת לבצע פיזית את הקמת העסק האדם מחוייב לעמוד בכל העולה מכך, בדגש על יתרונות, חסרונות, טענות ומענות שיעלו לאורך שנות חייו של העסק החדש שלכם, וכמובן שיהיו. אין ספק שפתיחת עסק היא מרגשתת ביותר, ומצד שני, היא טומנת בחובה רבות. על כן, ככל שתתחשלו יותר מנטלית, כך ייטב. חשוב כאן לציין, שהחזון שלכם חייב להיות מדויק. שאלו את עצמכם שוב ושוב, לאן אני רוצה להגיע? מה המטרה שלי? ומדוע אני כאן? ככל שהתשובות שלכם יהיו מדויקות וחדות יותר, דעו שאתם מוכנים.

שנית, ברוב המוחלט של המקרים הצוות של גיא כספי ימליץ על בניית תכנית עסקית במסגרת ייעוץ עסקי עם יועץ עסקי מקצועי ובעל ניסיון, אשר יכול לתת לכם את הכלים הנכונים מבלי לבזבז לכם את הזמן על טעויות. חשוב שתבינו, בניית תכנית עסקית תחסוך לכם כסף משמעותי בהמשך לאורך השנים, אפילו שהיא כרגע עולה X כסף. כחלק מהתכניות העסקית יבצע היועץ עבורכם בידול העסק, מיתוג העסק. וכן, ילמדו תהליכי מכירות, טיפול בהתנגדויות ויינתן ליווי אישי מלא לזמן מסוים בהתאם לתכנית הנרכשת.

ולסיום, אל תשכחו, שאם אתם מחליטים ללכת על זה אתם צריכים להיות, או לכל הפחות לפתח, יכולות הכלה. לקוחות יכולים להיות לא פשוטים לעיתים, ואף לעיתים קרובות, ובעסק אין מקום לאגו.